Siden sidste post er der sket rigtigt mange ting.
Ronja er nu blevet renlig, og vi snakker om at droppe bleen 100% også om natten. Hun har kun haft eet uheld på lidt over en uge. Det er vi meget stolte af.
Freya har øvet sig på at gå, og den sidste uge er det gået stærkt. Igår tog hun sit første skridt selv. Men hun vil stadig helst have at vi holder i begge hænder. Men hvis det går lige så stærkt som det har gjort de sidste dage, så går der nok ikke så lang tid inden hun går selv. Hun moser bare på og kravler op hvor hun kan: trapper, Ronjas trappe, børnestole, sofaer, mv. Hun kan også nogle gange finde ud af at vende sig om og kravle ned af ting, med måsen først.
Freya er en værre fræksak (på en sød måde altså). Hun spiller op til alt og alle. Og man kan se at hun bare kan finde på at sidde og spekulere på hvad hun nu skal finde på. Hun kigger efter hvad Ronja gør og aber efter.
Vi har været i sommerland nogle gange. Ronja er vild med kålormen, som er en lille rutchebane for små børn. Her den sidste uge har vi været på ferie i Hanne og Gunners sommerhus. Det har været godt. Det har været godt vejr, og vi har hygget os. Vi var i Odense Zoologisk have med Dorthe og Christoffer. Oldemor og oldefar (Jespers mormor og morfar, Stine og Børge Ibsen) havde diamantbryllup. De har altså været gift i 60 år. Det er meget lang tid. De fik brev fra dronningen. Det var også en god dag. Specielt fordi det var godst vejr og vi kunne side ude i haven og drikke kaffe. (Og lege med ungerne.)
Idag, lørdag d. 15. juli 2006, er det 5 år siden at Linda og jeg mødte hinanden til Grøn Koncert i Århus. Det skete mens Poul Krebs sang. Idag var der igen Grøn Koncert i Århus. Så vi har været til koncert for at fejre det, og for at høre Poul Krebs. Det var rigtigt godt. Freys og Ronja blev passet af mormor og morfar, sammen med Valder og Oskar. Og de havde vist hygget sig allesammen.
Vi har 2 ugers ferie de næste uger, og skal bare være herhjemme. Kan man næsten bruge en ferie bedre ??
Sommerhilsner,
Jesper