Ungerne er syge. Ikke sådan at de ligger i sengen og hverken kan det ene eller andet. Kun sådan at de sover uroligt om natten, og er vrøvlede om dagen. Evt. lidt feber og hosten, eller savlen og løbende næser. Men de kan ikke komme i dagpleje eller børnehave. Det har været sådan nu i nogle dage, og forhåbentlig er det ved at vende nu.
Freya forsøger at styre hele familien. Vi tror nok at det er derfor hun får sine store hisigheds-anfald. Så nu prøver vi at lære hende at det ikke hjælper. Men det er lidt svært når hun samtidig er syg; fordi hvor går grænsen.
I øvrigt er Freya en sjov en. Hun er begyndt at “synge med” når vi læser fra en bog. Men det er jo lidt svært når hun ikke kan snakke helt endnu :-). Hun siger de ord hun kan huske. Hvis vi spiller musik står hun og rokker. Hun leger lige så meget med dukker nu som Ronja gør.
Ronja er en stor pige nu. Hun kan selv tage tøj på (trøje, undertøj, bukser, og strømpebukser), foruden fodtøj og overtøj som hun har kunnet længe. Hun hjælper også med til at rydde op og tømme opvaskemaskinen. åde hun og Freya hjælper med at dække ord, men hun hjælper nu også med til at tage af bordet. Det er helt vildt, jeg syntes ikke det er så længe siden hun var en lille baby vi måtte bære på armen.
Når det er sagt så skal vi jo også passe på fordi hun er jo kun 3 år.
– Jesper