Skiftet stue i børnehaven

Vi har været meget i tvivl om Ronja skulle rykke en stue op i børnehaven. Hun er kvik nok, men når hun er i en gruppe så bliver hun forstyrret så meget at hun ikke siger noget. Hun bliver så optaget af hvad alle de andre gør at hun helt glemmer hvad det er hun bliver spurgt om + at hun er stille og forsigtig.

Hun er jo så også fra November, så der er børn på stuen der er 1½ år ældre. Men det er blevet til at Ronja nu er startet på den grønne stue. Vi må så se hvad der sker.

Der er i børnehaven en pædagogmedhjælper (Cris), som Ronja har været meget bange for. I går fik Ronja så skrevet et “venne-brev” til ham. Så nu håber vi at Ronja har fået brudt isen. Og vi håber at hun ikke længere er bange for Chris.

Hvad angår Freya, så er hun jo Freya. Hun virker ikke til at være så arrig mere. Men hun snakker mere, og  derfor kommer der også nogen guldkorn. Hun er jo 2½ år. Den anden morgen så hun en krage i haven, og sagde så: “Det var kragen der spiste af æblerne – i virkeligheden.”

Der var også en morgen hvor huen var væk. Og helt af sig selv siger Freya så: “Det er nok drillenissen, der har taget den.”

Da vi sidder og spiser morgenmad spørger Linda om hun ikke skal have det sidste mælk. Freya: “Nej – det er kedeligt.”

Den bedste kommer dog hver gang hun siger “Mickey Mouse”, fordi konsekvent hedder han “Mikey Magnus”.

Det var det. Ud over historierne med ungerne, så sker der ikke så meget. Linda skal snart igang med at lave opgaver. Jeg har en del “Hotline”, men ellers sker der ikke meget på mit arbejde.

Håber at der kommer lidt ro på efter at Ronja har skiftet stue.

-Jesper

Dette indlæg blev udgivet i Ikke-kategoriseret. Bogmærk permalinket.